Description
- Prosjektleder skal ivareta byggherrerollen i planlegging og gjennomføring av investeringsprosjekter.
- Fra og med 2021 vil det å planlegge og fullføre byggeprosjektet Krokstad sykehjem være hovedoppgaven. Krokstad sykehjem er et stort sykehjem med 128 sengeplasser og en rekke andre funksjoner.
- Ansvarsområdet omfatter blant annet tidligfase arbeid, kostnads- og fremdriftskontroll, oppfølging av byggeplass, koordinering av eksterne fagrådgivere og prosjektressurser samt kontrahering og oppfølging av entreprisearbeider.
- Stillingen vil innebære mye selvstendig arbeid, og den vil stille store krav til fleksibilitet, samarbeidsevne og gjennomføringsstyrke.
- Du vil arbeide med prosjekter i alle prosjektfaser - fra behovsutredning til ferdig bygg.
Kvalifikasjoner
- Høyskole / Universitet, Diplom / Bachelorgrad. Manglende formell utdanning kan kompenseres med fagskole og erfaring fra bransjen. Dokumentert erfaring fra store byggeprosjekter vil bli vektlagt, helst fra byggherrerollen.
- Du har relevant utdanning for styring av store byggeprosjekter, for eksempel ingeniør- eller sivilingeniørutdannelse eller annen tilsvarende utdannelse, og god faglig/tverrfaglig forståelse av byggefaget og prosjektledelse.
- Du har god økonomisk forståelse.
- Du er god på skriftlig og muntlig kommunikasjon og trygg på bruk av IKT.
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere.
- Andre krav til stillingen: førerkort
Personlige egenskaper
- Stillingen vil kreve gode kommunikasjonsevner samt faglig og personlig tyngde til å representere Drammen Eiendom KF (Drammen kommune) i store og krevende byggeprosesser.
- Du er på jakt etter utfordrende og interessante oppgaver i et spennende og dynamisk arbeidsmiljø.
- Du er strukturert, faglig engasjert og opptatt av å søke bedre løsninger.
- Du viser initiativ og tar ansvar, er opptatt av resultatoppnåelse og er til å stole på. Du kommuniserer lett, skaper godt samarbeid, deler din kompetanse og ønsker alltid å lære mer.
- Personlige egenskaper vil derfor bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Et spennende, hektisk og godt arbeidsmiljø med stor mulighet for faglig utvikling En utfordrende og selvstendig stilling
- En kompetansedrevet og utviklingsorientert arbeidsgiver
- En kommune som jobber aktivt med å skape helsefremmende arbeidsplasser Ledere som gir deg utviklingsmuligheter
- Lønn etter avtale
- Tiltredelse: Snarest og etter avtale
Drammen kommune har valgt å samle eiendomsvirksomheten i et eget foretak, Drammen Eiendom KF. Foretaket skal eie, drifte og forvalte kommunens eiendomsmasse som består av ca. 500.000 m2 fordelt på alle typer formålsbygg, herunder skoler, barnehager, kontor/administrasjon, helse-/omsorgsbygg og boliger.
Vi har i dag ca. 130 ansatte.